Ramazan’da Cildinizi Susuz Bırakmayın!


Kocaeli Devlet Hastanesi Cildiye Uzmanı Dr. Selma Keskin, uzun ramazan günlerinde gerekli önlemleri almaksızın oruç tutanların cilt rahatsızlıklarıyla karşı karşıya kalabileceğini söyleyerek uyarılarda bulundu.

Ramazan’da uzun süren susuzluğun cilt kuruluğuna neden olacağını, bu nedenle iftar ve sahur arasındaki sıvı alımının oldukça önemli olduğunu belirten Kocaeli Devlet Hastanesi Cildiye Uzmanı Dr. Selma Keskin oruç tutanlara uyarılarda bulundu. Keskin, bu yıl ramazan ayının, senenin en uzun günlerinin yaşandığı haziran ayına denk gelmesi ve hava sıcaklıklarının artacak olması nedeniyle oruç tutan kişilerde cilt rahatsızlıklarının daha sık görülebileceğini belirtti.

 

Susuzluğunuzu İftardan Sonra Giderin

İftardan sahura kadar olan dönemde gün içinde kaybedilen sıvıyı yerine koymanın oldukça önemli olduğunu söyleyen Keskin, “Ramazan’da uzun süren susuzluk ve aşırı terlemeye bağlı sıvı kaybı sonucu cilt kuruluğu, ciltte kaşıntı, pullanma ve egzema gibi şikayetler ortaya çıkabilmektedir. Derimiz önemli miktarda su içermektedir. Derimizdeki suyun azalması kuruluk, kaşıntı gibi dermatolojik problemlere yol açabilmektedir. Bazen sadece sıvı alımı ciltteki kuruluğun giderilmesinde yeterli olmamaktadır. Böyle durumlarda nemlendirici kremler ve losyonlar kullanılabilir” dedi.  

Susuzluk Başka Hastalıkları da Tetikler

Sıvı kaybının cilt rahatsızlıkları dışında diğer bir çok sistemik probleme de yol açabileceğini vurgulayan Keskin, ” Böbrek yetmezliği, tansiyon problemi, kalp rahatsızlıkları ve şeker düzensizlikleri vücudun susuz kalmasına bağlı meydana gelebilecek rahatsızlıklardır. Tüm bu bahsettiğimiz sıkıntılara rağmen oruç vücudumuzu toksinlerden temizler ve cildimizle birlikte bir çok organımızın kendini yenilemesine yardımcı olur. Oruç tutmak bir nevi “arınma” yani detoks aracıdır. Bol sebze-meyve tüketerek, protein ağırlıklı hafif yiyeceklerle beslenerek ama her şeyden önemlisi sıvı alımına dikkat ederek herhangi bir olumsuzluk yaşamadan ibadetinizi yerine getirebilirsiniz” dedi.
 

Sahurda Nasıl Hazırlanmalıyız

Beslenme tipinin de cildin nem oranına etki ettiğine dikkat çeken Uz. Dr. Selma Keskin, “Mutlaka sahur yapmak, iftar ile sahur arasında en az iki litre su tüketmek çok önemli. Şeker ve karbonhidrattan uzak durulmalıdır. Sahuru kahvaltı tarzında yapmak, yumurta tüketmek ve yeşilliği bol bir beslenme ile C vitamini desteğini sağlamak vücudumuz için oldukça yararlıdır. Ramazan’da ceviz, badem gibi kaliteli yağlar içeren kuru yemişleri, maydanoz, dereotu, marul gibi yeşillikleri, yumurtayı, protein ve bol miktarda su alımını, bunların yanı sıra sahur öğününü ihmal etmeyelim. Karbonhidrattan uzak duralım” dedi.

Yorumlar


Yorum bulunamadı.

© Kocaeli Devlet Hastanesi 2017